fredag 8 maj 2015

Maj - Månad

Äntligen släpper det lite. Har haft en trög månad bakom mig med infektion, trötthet, inflammation i munnen mm.
Träningen har känts tröstlös då orken inte riktigt infunnit sig, samtidigt som kroppen blir otroligt rastlös om jag inte får träna. Lösningen har varit att gå till gymmet och småträna lite, bara för att träffa alla godingar man lärt känna på favoritgymmet #Nordicwellness i Frölunda.

Nu börjar tröttheten släppa och jag ser fram emot en tävlingsmånad. Maj blir den tävlingstätaste månaden iår.

Jag startar den 17de med #GranFondo i Kungsbacka, 137km på cykel. hmm mitt första cykellopp. Blir riktigt spännande att se hur cykeln och jag fungerar under ett lopp. Målsättning bara att göra loppet och suga åt mig så mycket erfarenhet jag kan, samtidigt som jag bara skall njuta av hela eventet.



Den 23dje är det dags för en av årets största händelser #Göteborgsvarvet 21km löpning. Bara ren njutning från början till slut. Målsättning att krossa förra årets 2.23 som förövrigt var min första halvmara någonsin.

Den 30de maj är det dags att cykla igen #Västkustenrunt, 125km längs västkustens underbara natur. ser den här tävlingen som generalrepetion inför årets största utmaning #Vätternrundan som går två veckor senare.
Målsättning att utmana mina gränser men hålla en jämn hög takt. Total utmattning är det som gäller.

Sista delen av Maj blir enbart kortare löp och cykel intervaller inför #Vätternrundan.

Skall bli skoj att se om årets träningsupplägg genererat det jag vill. Annars får en korrigering ske till nästa år, har redan anmält mig till nästa års #Göteborgsvarv :)

Kämpa på alla mina vänner, men glöm inte att ni för ert eget krig mor era egna spöken.
Sluta jämför er med andra !!! (om ni inte strävar efter topp10 förstås)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar